Atarax?

Någon som knaprar Atarax?

Helt sjukt egentligen. Jag va på apoteket idag för att hämta ut en kräm till mina hudutslag. Jag kommer aldrig ihåg vad krämen heter och det står ju endå alltid på deras dator så varför ska jag behöva lägga de på minnet. Men i alla fall så läste hon upp det senaste inlaggda receptet. Där stod det Atarax. Är det de du ska ha sa hon: ee nää, sa jag och fick min kräm och gick.

För två veckor sen va jag hos en sjukt konstig läkare för att rutinmässigt kolla mina värden. Han började fråga massa frågor och jag svarade. Ljög lite som vanligt men sa att jag hade svårt att sova och att jag hade svimmat ett antal gånger (sa tydligen lite för mycket) okej sa han och mummlade. Jag ringer eller skickar ett brev om 2veckor sa han, sen fick jag gå. Bla bla bla... tänkte jag.

Men gubben hade skrivit ut Atarax. Jag har aldrig använt läkemedel i något annat syfte än smärta vid tex operation, mensvärk osv. Han har inte ringt och jag har inte fått något brev men jag har fått ett recept. Vågade inte ta ut de. Men ska kanske göra det i morgon.

Läste om det på fass och där stog det att det är mot ångest och oro. Hur fasen kunde han veta att jag hade ångest? Detta kanske hjälper mig att sova i så fall. Man kan ju hoppas, för att va vaken hela nätter är sjukt jobbigt, tråkigt, hämskt, ångest, ångest, ångest och jag blir så trött endå kan jag inte sova.

Mycket text I know. Kredd till er som orkat läsa. Puss på er

knh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0